Zontesclub.gr- Διαδικτυακός τόπος συνεύρεσης ιδιοκτητών και φίλων μοτοσυκλετών Zontes στην Ελλάδα.
 
ΦόρουμEventsΑναζήτησηΕγγραφήΣύνδεση
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Πρόσφατα Θέματα
» Εργοστασιακά ελαστικά
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΧθες στις 1:09 pm από CHILIS

» Νέος και μοναδικός ιδιοκτήτης
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΧθες στις 1:03 pm από lefiskimi

» Αγορά Τ310
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΧθες στις 9:24 am από Giorgos V

» ZONTES Euro 5
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΧθες στις 5:38 am από disergio

» Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 9:56 pm από Άτλαντας

» Κεντρικό σταντ
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 9:45 pm από Άτλαντας

» Σετ Βαλίτσες ταξιδιού και βασεις σε Τ-310
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 6:53 pm από giorgosmg

» Modification on R310 (direction indicators and passenger handles)
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 5:59 pm από TheMigoftima

» Βαλίτσα πίσω
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 12:15 pm από inasia


Μοιραστείτε
 

 Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Giorgos V
Forum & Club Founder
Forum & Club Founder
Giorgos V

Ημερομηνία εγγραφής : 13/06/2019
Τόπος : ΑΘΗΝΑ

Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι   Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 14, 2020 7:35 pm

ΑΠΟ: @disergio [φιλος του forum]

Ψαχνοντας στις ιστοσελιδες της ZONTES βρηκα ολες τις πληροφοριες που χρειαζομουν για τον μαθηματικο υπολογισμο .

Πολυ εξυπηρετικο δε ειναι το γεγονος , οτι τα αποτελεματα στα οποια θα αναφερθω παρακατω  .....
αφορουν ολα τα 310 , αφου χρησιμοποιουν κοινες σχεσεις ταχυτητων και τροχους .

Εξαιρεση αποτελει μονον  το 310V , το οποιο εφοδιαζεται με πισω ελαστικο διαστασης 180/55/17 αντι του 160/60/17 των λοιπων  μοντελων ,και το οποιο διδει ελαφρως μεγαλυτερη περιμετρο [βημα] , το οποιο ομως ελαχιστα [αμελητεα] επηρεαζει τα πραγματα ,οπως θα εξηγησω στις σημειωσεις μου.


Το διαγραμμα λοιπον που αποτυπωνει την  αληθεια των πραγματων , εχει ως εξης .


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Η ταχυτητα [σε πραγματικα km/h] λοιπον που μας διδει η καθε σχεση φαινεται στον πινακα του διαγραμματος .

Στο παραδειγμα μου δε , εχω επιλεξει τις 10.000 rpm [ λιγο πανω απο τις στροφες της μεγιστης ισχυος] .

Βλεπουμε λοιπον  , οτι τα 150 km/h που επικαλειται το εργοστασιο ως τελικη ταχυτητα , ερχονται με την  6η στις 10.000 rpm [149,5 για την  ακριβεια] .



Επανερχομαι λοιπον γιατι .... καλη η βελτιωμενη αισθηση των νεων σχεσεων [με το 15αρι γραναζι] ,
αλλα καλο ειναι να ξερουν [οσοι το χρησιμοποιουν ] , ΠΩΣ μεταφραζονται ολα αυτα σε αριθμους .


Ετσι λοιπον εκανα ξανα τους υπολογισμους , και ιδου τα νεα στοιχεια με το γραναζι των 15Τ  [σε παρενθεση - προς συγκρισιν - οι αντιστοιχες τιμες με το γραναζι των 14Τ] .


ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ [14Τ] : 3,000


ΤΕΛΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ [15Τ] : 2,800
1η -   4,66 km/h ανα 1000 rpm [  4,35]
2α -   7,01 km/h ανα 1000 rpm [  6,54]
3η -   9,68 km/h ανα 1000 rpm [  9,03]
4η - 11,99 km/h ανα 1000 rpm [11,19]
5η - 13,55 km/h ανα 1000 rpm [12,65]
6η - 16,01 km/h ανα 1000 rpm [14,95]
Αυτο σημαινει οτι στις 10.000 rpm [για να ειναι ευκολη οι συγκριση με το εργοστασιακο 310Τ] ,


το "τροποποιημενο" μοντελο μας δινει .... :
1η -   46,6 km/h [αντι των    43,5]
2α -   70,1 km/h [αντι των    65,4 / οφελος +  4,7 km/h]
3η -   96,8 km/h [αντι των    90,3 / οφελος +  6,5 km/h]
4η - 119,9 km/h [αντι των 111,9 / οφελος +  8,0 km/h ]
5η - 135,5 km/h [αντι των 126,5 / οφελος +  9,0 km/h]
6η - 160,1 km/h [αντι των 149,5 / οφελος +10,6 km/h]


Εαν θελουμε να το μεταφρασουμε και αλλιως [ωστε να γινει πιο εύληπτο σε οσους εχουν κανει ή θα κανουν την μετατροπη αυτη] , εχουμε ....

1η -   43,5 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.335 rpm με το γραναζι 15Τ]
2α -   65,4 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.330 rpm με το γραναζι 15Τ]
3η -   90,3 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.330 rpm με το γραναζι 15Τ]
4η - 111,9 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.333 rpm με το γραναζι 15Τ]
5η - 126,5 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.336 rpm με το γραναζι 15Τ]
6η - 149,5 km/h [στις 10.000 rpm με το γραναζι 14Τ , στις 9.338 rpm με το γραναζι 15Τ]



ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1.  Οι ταχυτητες που εμφανιζονται στο διαγραμμα ειναι πραγματικες . Αυτο κατ' επεκτασιν μας βοηθα να υπολογισουμε και το σφαλμα ταχυμετρου του οχηματος μας .

Εαν για παραδειγμα κινουμενοι με 6η και 8000 rpm δουμε στο ταχυμετρο μας 132,00 km/h , τοτε ευκολα  καταλαβαινουμε οτι το σφαλμα του ταχυμετρου μας ειναι :

132,00 - 119,60 [14,95 X 8000] = 12,4 km/h . Και βεβαια , το αποτελεσμα αυτο ειναι ακριβεστερο καθε αλλου , πχ. μεσω GPS !

2. Οι ταχυτητες του υπολογισμου μου ειναι απολυτως ανεπηρεαστες απο καθε κατασταση φόρτου , κλιση εδαφους ή αεροδυναμικων  επιδρασεων [πχ. λογω πνεόντων ανεμων] .

Εαν δηλαδη κινουμεθα πχ. με 5η και 10.000 rpm , ειτε ειμεθα ενας ή εκατο επανω στην μηχανη , ειτε ανηφοριζουμε ή κατηφοριζουμε , ειτε μας "σπρωχνει" αέρας 10 μποφωρ .....η πραγματικη ταχυτητα μας με το 310 θα ειναι .... 126,5 km/h [+ το σφαλμα στο ταχυμετρο μας] .

3. Ειδικως για το μοντελο 310V , το αμελητεα μεγαλυτερο πισω ελαστικο διδει μολις + 1,4 km/h υψηλοτερη ταχυτητα στις 10.000 rpm με 6η [δηλ. 150,9 αντι των 149,5] ,αρα πρακτικα εχουν τις ιδιες ακριβως επιδοσεις .

4. Το κερδος απο την αλλαγη του εμπρος γραναζιου της μεταδοσης απο 14Τ σε 15Τ ειναι η πιο "απλωμενη"  λειτουργια των σχεσεων ,
η οποια ομως δινει τις ιδιες ταχυτητες με το 14αρι γραναζι , αλλα σε 630 rpm λιγοτερες . Και βεβαια , 8 εως 10 περιπου km/h περισσοτερα σε ταχυτητα .
Για παραδειγμα , πριν [με το 14αρι γραναζι] ειχατε ταχυτητα 150 πραγματικων km/h  με 6η και 10.000 rpm [περιπου 163 στο ταχυμετρο] , 

ενω με το 15αρι εχετε πλεον 160 πραγματικα km /h . Αυτο , για τους θιασωτες της ... πιο τουριστικης οδηγησης ,

σημαινει μια πιο ξεκουραστη και πιο οικονομικη λειτουργια του κινητηρα



ΑΠΟ: @disergio [φιλος του forum]

_________________
Έτσι είναι γιατί έτσι πάει, εαν το νιώθεις μείνε, φύγε εάν σε χαλάει!


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Giorgos V στις Τετ Ιαν 15, 2020 9:24 am, 2 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
plesia
Bronze Member
Bronze Member
plesia

Ημερομηνία εγγραφής : 26/06/2019
Τόπος : ΑΘΗΝΑ

Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι   Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 14, 2020 9:16 pm

Ζωγραφισες παλι...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Giorgos V
Forum & Club Founder
Forum & Club Founder
Giorgos V

Ημερομηνία εγγραφής : 13/06/2019
Τόπος : ΑΘΗΝΑ

Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι   Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 14, 2020 9:38 pm

Οπως αναφερω τοσο στην αρχη οσο και στο τελος η συγκεκριμεμεη δημοσιευση ειναι απο τoν  
 @disergio [φιλος του forum] οχι απο μενα.

Να τον ευχαριστήσω για το κοπο που εκανε να ασχοληθει μια και δεν ειναι καν κατοχος zontes

_________________
Έτσι είναι γιατί έτσι πάει, εαν το νιώθεις μείνε, φύγε εάν σε χαλάει!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
disergio
New Member
New Member


Ημερομηνία εγγραφής : 21/01/2020
Τόπος : ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι   Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 2:05 am

Επειδη - οπως διαβαζω στο forum - η αλλαγη του εμπρος γραναζιου
ειναι κατι που απασχολει και τους κατοχους του μοντελου των 250 cc ,
στον παρακατω πινακα μπορειτε να δειτε την ταχυτητα/1000 rpm για καθε σχεση [gear] και για ολα τα μοντελα .
Αυτο θα βοηθησει , αφ' ενος μεν να υπολογιζετε την πραγματικη ταχυτητα που κινεισθε ανα πασα στιγμη ,
αφ' ετερου δε να γνωριζετε εκ των προτερων [ή εκ των υστερων] την μεταβολη σε ταχυτητα [οφελος]
που προκυπτει απο την αλλαγη του γραναζιου [ απο το 14Τ στο μεγαλυτερο 15Τ ] , στο 310 και το 250 αντιστοιχως .

Οι διαφορές στην ταχυτητα , που προκυπτουν μεταξυ του μοντελου των 300 και αυτου των 250 cc ,
ειναι αποτελεσμα των παρακατω παραμετρων :
1. των διαφορετικων διαστασεων των πισω τροχων τους
2. των διαφορετικων γραναζιων των πισω τροχων τους
3. των διαφορετικων σχεσεων των κιβωτιων τους

Και οπως ηδη εχω αναφερει , το φορτίο , η κλιση του δρομου και η ισχυς ,
ουδολως επηρεάζουν τα αποτελεσματα του πινακος ,
αφου ακομη και αν οι κινητηρες τους απεδιδαν πχ. 100 kw αντι των 26 ,
αυτά θα ησαν και παλι τα ιδια !

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για να υπολογισει καποιος την πραγματικη του ταχυτητα ,
δεν εχει παρα να πολλαπλασιασει την ταχυτητα [speed] του πινακα [ στη σχεση - gear - του μοντελου που τον  ενδιαφερει ] ,
με τις στροφες [rpm] που επιθυμει . Αυτη θα ειναι και η πραγματικη του ταχυτητα .
πχ. ZONTES 310 14Τ - ταχυτητα στις 7000 rpm με 5η = 12,65 Χ 7000 = 88,5 km/h .
Στην πραξη ....  ο,τι περισσοτερο δει στο κοντέρ του
[ στις ιδιες βεβαιως στροφες και με την ιδια - με αυτην του υπολογισμου - σχεση στο κιβωτιο ] , ειναι το γνωστο "σφαλμα ταχυμετρου" .
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Άτλαντας
Golden Member
Golden Member
Άτλαντας

Ημερομηνία εγγραφής : 15/07/2019
Τόπος : Ατλαντίδα

Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι   Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι EmptyΤρι Ιαν 21, 2020 9:56 pm

Χάρμα τα νούμερα...άντε να σε δω και με τις αναρτήσεις όταν βγάλεις άκρη!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
https://imgur.com/user/WorldIsNotEnough
 
Kλιμακωση σχεσεων κιβωτιου με 14αρι και 15αρι γραναζι
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Zontesclub.gr- Διαδικτυακός τόπος συνεύρεσης ιδιοκτητών και φίλων μοτο :: Γενικά Θέματα. :: Θέματα Γενικής Φύσης για τα Zontes-
Μετάβαση σε: